Monday, April 21, 2014

ခင္ဗ်ားတို႕ ေဒၚစု ေဘးမျဖစ္ဖို႕



(December 14, 2012)

သက္ဆိုင္သူေတြ ျပင္ခ်င္ရင္ ျပင္လို႔ရေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္သေလာက္ေလးေတြ အႀကံေပးခ်င္ပါတယ္။ ေဒၚစုဘာမွ မျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ NLDအတြက္တင္သာမက လက္ရွိအစိုးရအတြက္ေရာ တိုင္းျပည္အတြက္ပါ အေရးႀကီးတယ္ ထင္လို႔ပါ။ သူတစ္ခုခုျဖစ္သြားရင္ စနစ္တံကို မီး႐ႈိ႕လိုက္သလို ျဖစ္သြားမွာစိုးလို႔ ပါ။ လူထုေခါင္းေဆာင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ျပည္သူေတြအားလံုးက သူတို႔ကို ခ်စ္တယ္လို႔ ယံုၾကည္တာေရာ ၊ image ကို ထိခိုက္မွာ စိုးတာေရာ . . . အပါအ၀င္ အခ်က္တစ္ခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕ လံုၿခံဳေရးအစီအစဥ္ေတြကို တင္းၾကပ္တာကို လက္ခံေလ့မရွိပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း လူထုေခါင္းေဆာင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ျပည္သူေတြက လက္လြတ္ဆံုးရႈံးရေလ့ရွိပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ျဖစ္စဥ္ကိုပဲ ၾကည့္ရင္ ဘရင္းဂန္း (၂၀၀)ေက်ာ္ ေပ်ာက္ကတည္းက တစ္ၿမိဳ႕လံုး ေျမလွန္ရွာရမယ့္ကိစၥ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ခါ ၀န္ႀကီးတစ္ဖြဲ႕လံုး ထိုင္ေနသည့္ ကတ္ဘိနက္ အစည္းအေ၀းကို လူသတ္သမားမ်ားက ၾကက္ကေလး ငွက္ကေလးလို ေသနတ္နဲ႕ ေအးေအးေဆးေဆး လြယ္လြယ္ကူကူ ၀င္ပစ္သြားႏိုင္တာ လံုၿခံဳေရးအစီအစဥ္မ်ား ဘယ္ေလာက္ ညံ႕ဖ်င္းမွန္း မွန္းၾကည့္လို႔ရပါသည္။ဒီလိုအမွားမ်ား ထပ္ကာထပ္ကာမျဖစ္ေစရန္ လူထုေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ နီးစပ္ေသာသူမ်ား လံုၿခံဳေရးအဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ဘယ္သူႀကိဳက္ႀကိဳက္မႀကိဳက္ႀကိဳက္ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္ကို တိတိက်က် လုပ္သင့္ပါသည္။ လူအမ်ားကေတာ့ အျမင္ကတ္ပါလိမ့္မည္။ ကိစၥမရွိပါ ။ လုပ္ငန္းသဘာ၀ကိုက လူမုန္းမ်ားေသာ အလုပ္ျဖစ္၍ လူမခ်စ္ႏိုင္ပါ။ လက္ရွိျမင္သေလာက္ကိုပဲေျပာရလ်င္ (၁) လံုၿခံဳေရးအဖြဲ႕ကို အနည္းဆံုး (၄)ဖြဲ႕ေလာက္ စနစ္တက်ဖြဲ႕စည္းပါ။ (၂)လံုၿခံဳေရးအဖြဲ႕၀င္ေတြရဲ႕ ေနာက္ေၾကာင္း စနစ္တက် စစ္ေဆးကင္းရွင္းၿပီး ျဖစ္ပါေစ။ (၃)လံုၿခံဳေရးအဖြဲ႕ေတြကို အဆိုင္းလိုက္ စနစ္တက် တာ၀န္ခ်ိန္းပါ။ လံုၿခံဳေရးအဖြဲ႕ဟာ အၿမဲတမ္း လန္းဆန္းေနဖို႔ လိုပါတယ္။ (၄)လံုၿခံဳေရးစနစ္အားလံုးမွာ (က) လူ (ခ) ေျမအေနအထား (ဂ)စြမ္းအားအတားအဆီး စုစုေပါင္းအခ်က္(၃)ခ်က္ ေပါင္းစပ္က်င့္သံုးရပါတယ္။ လူေတြဟာ စနစ္တက် ဇာတ္တိုက္ ေလ့က်င့္ထားရပါမယ္။ အတြင္းစည္း အျပင္စည္း အနီးကပ္ ယာဥ္ေမာင္း စသျဖင့္ ကိုယ့္တာ၀န္အလိုက္ ဘာျဖစ္ရင္ ဘာလုပ္မယ္ဆိုတာ ႀကိဳတင္ၿပီး အထပ္ထပ္ ေလ့က်င့္ထားရပါမယ္။ ေျမအေနအထားကေတာ့ လူအုပ္တြင္းလား ၊ ခန္းမလား ၊ ကြင္းျပင္လား ၊စင္ျမင့္လား ၊ ယာဥ္တန္းလား အဲဒီအေျခအေနက လံုၿခံဳေရးကို ၿခိမ္းေျခာက္ေနလား အကာအကြယ္ေပးေနလား အားနည္းခ်က္ အားသာခ်က္ေတြကို အၿမဲတမ္း သံုးသပ္ေနရပါမယ္။စြမ္းအားအတားအဆီးကေတာ့ အေထာက္အကူျပဳ ပစၥည္းေတြ သံုးရပါမယ္။ ေပါေပါမ်ားမ်ား သံုးႏိုင္တာကေတာ့ ကင္မရာပါ။ ခန္းမတို႔ စင္ျမင့္တို႔မွာဆို အခ်က္အခ်ာက်တဲ့ ၀င္လမ္း ထြက္လမ္းေတြမွာ ကင္မရာေတြ တပ္ဆင္ထားရပါမယ္။ လူအုပ္တြင္းမွာေတာ့ အနားကပ္လာသမွ် လူေတြကို ေတာက္ေလွ်ာက္ ကင္မရာနဲ႕ မွတ္တမ္းတင္ထားသင့္ပါတယ္။ ယာဥ္ေတြရဲ႕ ႀကံ႕ခိုင္ေရးကိုလည္း အၿမဲတမ္း စစ္ေဆးေနရပါမယ္။ စစ္အင္ဂ်င္နီယာတပ္ေတြမွာ (၂၀၀၃)ခုႏွစ္ေလာက္ကတည္းက ေရဒီယိုလႈိင္းကို jamming လုပ္တဲ့ စက္ေတြကို ျပည္တြင္းမွာ ထုတ္လုပ္ ေနႏိုင္ပါၿပီ။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ တာ၀န္ရွိတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းကို ဆက္သြယ္ၿပီး လံုၿခံဳေရးအတြက္ အဲဒီစက္မ်ိဳး အကူအညီေတာင္းသင့္ပါတယ္။ ဦးသိန္းစိန္ေလာက္ကို တိုက္ရိုက္ဆက္သြယ္ရင္ ျငင္းဆန္မယ္လို႔မထင္ပါ။ အဲဒီစက္က Remote control ႏွင့္ ခြဲတဲ့ဗံုးေတြကို ေကာင္းေကာင္း တားဆီးႏိုင္ပါတယ္။ jammingစက္ဖြင့္ရင္ ဖုန္းလိုင္းေတြကို အေႏွာင့္အယွက္ေပးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႀကိဳတင္ၿပီး အခ်က္ျပစနစ္ေတြကို ညွိႏႈိင္းထားသင့္ပါတယ္။ ဥပမာ ေရွ႕ကားက အလံအစိမ္းျပရင္ဘာ ၊ အလံအနီျပရင္ဘာ ၊ မီးႏွစ္ခါေတာက္ရင္ဘာ၊ သံုးခါေတာက္ရင္ဘာ . . . စသျဖင့္ေပါ့ . . ။ခရီးစဥ္ရဲ႕ အေသးစိတ္ အစီအစဥ္ေတြကို လွ်ိဳ႔၀ွက္ထားရပါမယ္။ အတြင္းစည္းကို ၀င္ခြင့္ရွိတဲ့သူေတြကို classခြဲထားၿပီး စိစစ္ေရးကတ္မ်ား လံုၿခံဳေရးတံဆိပ္မ်ား ထုတ္ေပးရပါမယ္။ ၀င္ ထြက္တဲ့သူစာရင္းကိုုလည္း အခ်ိန္လိုက္ မွတ္တမ္းတင္ထားရပါမယ္။ ညအိပ္ရပ္နားတဲ့အခါေတြမွာ ဧရိယာလံုၿခံဳေရးလုပ္ရပါတယ္။ အဓိကပုဂၢိဳလ္ရွိတဲ့ ေနရာနဲ႕ကိုက္(၁၀၀)ေလာက္အတြင္းကို ခြင့္ျပဳခ်က္ရထားတဲ့ သူကလြဲလို႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ေပးမ၀င္ရပါဘူး ။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြထားတဲ့ ေနရာမွာလည္း အလားတူ အေစာင့္ခ်ထားရပါမယ္။ မီဒီယာသမားမ်ားကိုလည္း လိုက္ပါမယ့္သူစာရင္းကို ႀကိဳတင္ေတာင္းခံၿပီး ဂ်ာနယ္တိုက္ကို လံုၿခံဳေရး စိစစ္ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း တာ၀န္ခံခိုင္းရပါမယ္။ေရ၊အစားအေသာက္ေတြကိုလည္း ႀကိဳတင္စစ္ေဆးရပါမယ္။ အျမန္ဆံုးနဲ႕ အထိေရာက္ဆံုး စစ္ေဆးနည္းကေတာ့ (ဟဲ ဟဲ . . .)တစ္ေယာက္ေယာက္က ႀကိဳတင္ၿပီးေတာ့ နဲနဲစီစားၾကည့္ထားဖို႔ပါ။ လံုၿခံဳေရး တကယ္လုပ္ရင္ေတာ့ ၿပီးတယ္လို႔ကို မရွိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က ျမင္သေလာက္ေလး နဲနဲေျပာၾကည့္တာပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွ လံုၿခံဳေရးစနစ္နဲ႕ ပတ္သက္လို႔ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ေလာက္ ေရးပါဦးမယ္။ အစိုးရကေတာ့ ေဒၚစုအနီးအနားတြင္ လံုၿခံဳေရးထားမည္မထင္ပါ။ ၎လံုၿခံဳေရးကို တစ္ခုခု ခၽႊတ္ေခ်ာ္ၿပီး ေဘးနားကလူမ်ားက ေတြ႔သြားရင္ အထင္လြဲၿပီး အႀကီးအက်ယ္ ေျဖရွင္းရခက္မည့္ အႏၱရာယ္ကို ပိုေၾကာက္ပါလိမ့္မည္။

0 comments:

Post a Comment