(27.4.2014)
"၁၉၅၄ ဥပေဒ႐ွိတာပဲ.....
ဒီ အမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒဆိုတာဟာ လိုေသးလို႔လားကြာ"လို႔
ကြၽန္ေတာ့္ကို အမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒကိုလက္မခံတဲ့အမႀကီး
တေယာက္ေျပာဖူးတယ္.....ၾကာေတာ့ၾကာပါၿပီ....
ဒါေပမယ့္ အခုထိမွတ္မွတ္ရရ႐ွိေနပါေသးတယ္....
အဲ၅၄ ဥပေဒအေၾကာင္းလည္း ဘာမွမေသးတဲ့အခ်ိန္မွာ
အဲလိုအေျပာခံရေပမယ့္ မိမိယံုၾကည္တဲ့၊ လိုအပ္ေနတဲ့
အမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒအေပၚ ေထာက္ခံအားေပးမႈ
နည္းနည္းမွမေလ်ာ့ခဲ့ပါဘူး.....
ဒါေပမယ့္ခုလိုမသိေသးတာမို႔ ျပန္ေတာ့မေျပာႏိုင္ ခဲ့ေပ...
(((၁၉၅၄-ခုႏွစ္၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္ မိန္းမမ်ား
အထူးထိမ္းျမားမႈႏွင့္ အေမြဆက္ခံမႈ အက္ဥပေဒ)))
အဆိုးဆုံးႏွင့္ ျပႆနာအျဖစ္ဆုံးအခ်က္
-------------------------------------------
ပုဒ္မ ၅ - လူပ်ိဳေတာ္ဝင္ၿပီးျဖစ္သည့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္
မဟုတ္ေသာ တျခားဘာသာျခား ေယက္်ားတစ္ေယာက္နွင့္
အသက္၁၄ နွစ္ေအာက္မငယ္သည့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မိန္းမ
တစ္ဦးတို႔သည္ ဤအက္ဥပေဒအရ ထိမ္းျမားနိုင္သည္၊၊
အထက္ပါျပဌာန္းခ်က္ကို ဖတ္႐ႈေလ့လာရုံမွ်ျဖင့္
မိခင္ နို႔ရည္မစင္ေသးေသာ နုနုထြတ္ထြတ္
အ႐ြယ္မွ်သာ ႐ွိေသးေသာ ပညာဗဟုသုတ
လုံးဝမျပည့္စုံေသးသည့္ အ႐ြယ္မွ်သာ႐ွိေသးေသာ
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးငယ္ကို လူပ်ိဳေတာ္ဝင္ၿပီး
ျဖစ္သည့္ အသက္အပိုင္းအျခားမ႐ွိ အသက္ႀကီး႐ြယ္အို
မည္သည့္ဘာသာျခားကမဆို လက္ထပ္ယူနိုင္ သည္
ဆိုေသာ အခ်က္မွာ မည္မွ် ရင္ေလးဖြယ္ ရာ ျဖစ္သည္ကို
အလြယ္တကူသိ႐ွိနိုင္သည္၊၊
ထိုသို႔ အသက္၁၄ႏွစ္အရြယ္ကို လက္ထပ္ခြင့္ျပဳပါက
ရာဇသတ္ႀကီးပုဒ္မ ၃၇၅ အရ မုဒိမ္းမႈမွ ကင္းလြတ္ေစရန္
(တနည္းအားျဖင့္) ထို ပုဒ္မ ၃၇၅ ပထမျခြင္းခ်က္အရ
“ မိန္းမက ခြင့္ျပဳသည္ျဖစ္ေစ ခြင့္မျပဳသည္ျဖစ္ေစ
ထိုမိန္းမသည္ အသက္ ၁၄ႏွစ္ေအာက္ အ႐ြယ္႐ွိသူျဖစ္သည္ မုဒိမ္းမႈေျမာက္သည္
" ဟူေသာ ျပဌာန္းခ်က္ႏွင့္
လြတ္ကင္းေစရန္ အသက္ ၁၄ ႏွစ္ကို သတ္မွတ္ျခင္း
ျဖစ္ပါသည္၊၊“သို႔ေသာ္ ထိုသူမသည္ အသက္ ၂၀
မျပည့္ေသးသည့္ မိန္းမျဖစ္လွ်င္ မိဘ၏
သေဘာတူညီခ်က္ကို ေသာ္လည္းေကာင္း၊
မိဘတို႔ဆုံးပါမူ အမွန္အုပ္ထိန္းသူ(သို႔)တရားဥပေဒအရ
အုပ္ထိန္းသူ႐ွိလွ်င္ ထိုအုပိထိန္းသူ၏ သေဘာတူညီခ်က္
ကိုလည္းေကာင္း ရ႐ွိၿပီးျဖစ္ ရမည္ " ဟူ၍ ပါ႐ွိသည္၊၊
ယင္းကိစၥ၌ မိဘ (သို႔) အုပ္ထိန္းသူဘက္က
ရပ္တည္မႈခက္ခဲ၍လည္းေကာင္း၊ ေငြေၾကးျပႆနာ
ေၾကာင့္လည္းေကာင္း တစ္စုံတရာေသာအေၾကာင္းေၾကာင့္
ဘာသာျခားနွင့္လက္ထပ္ခြင့္ကို ျပဳလွ်င္ ထိုသူငယ္မသည္
မိဘအုပ္ထိန္းမႈေအာက္တြင္ မ႐ွိေတာ့ဘဲ
ဘာသာျခားကာမပိုင္လင္၏ ခ်က္ျခင္းေရာက္႐ွိသြားမည္
ျဖစ္ပါသည္၊၊ထိုသို႔ ဘာသာျခားလင္ေယာက္်ား၏ တရားဝင္လားအျဖစ္သို႔ေရာက္႐ွိသြားသည္ႏွင့္
တစ္ျပိဳင္နက္
ထိုဘာသာျခားလင္ေယာက္်ားမွ လည္းေကာင္း
ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာသို႔ နည္းမ်ိဳးစုံျဖင့္
ကူးေျပာင္းသိမ္းသြင္းျခင္းကို မိန္းမျဖစ္သူသည္
မ႐ႈမလ ခံစားရပါသည္၊၊ထိုသို႔ ဘာသာျခားလင္ေယာက်္ားက
၄င္းကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာသို႔ ကူးေျပာင္းသိမ္းသြင္းရန္
အဓိကအေၾကာင္းမွာ ထိုလင္ေယာက်္ားကိုးကြယ္သည့္
ဘာသာသို႔ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ိဳးသမီးက
ကူးေျပာင္းဝင္ေရာက္မွသာ ထိုေယာက်္ား၏ တရားဝင္မယားအျဖစ္ေရာက္႐ွိမည္ဆ္ိုေသာအခ်က္မွာ
အဓိက အေၾကာင္းျဖစ္သည္၊၊
ထိုအခ်က္ကို ၁၉၅၄ ခုနွစ္ဥပေဒက ဘာသာျခား
လင္ေယာက်္ားက ၄င္း၏ ဗုဒၶဘာသာဝင္မယားကို
၄င္းကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာသို႔ ကူးေျပာင္းေစခ်င္ျခင္းမျပဳရန္
တစ္စုံတရာ တားျမစ္ပိတ္ပင္ထားသည့္ ျပဌာန္းခ်က္
လုံးဝမ႐ွိျခင္းမွာ ထို ၁၉၅၄-ခုႏွစ္ဥပေဒ၏အဓိက
အဆိုးဆုံးအခ်က္ျဖစ္သည္။
အမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ
ျပဌာန္းလိုျခင္း၏ ရည္႐ြယ္ခ်က္
------------------------------------------------------
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးငယ္သည္ ဘာသာျခား
ကာမပိုင္လင္ေယာက်္ား၏ မယားအျဖစ္သို႔
ေရာက္႐ွိသြား၍ မိမိ၏ ဗုဒၶဘာသာအသိုင္းအဝိုင္းတြင္
မ႐ွိေတာ့ဘဲ အပ်ိဳရည္ပ်က္ရျခင္းဘဝ၊ ကေလးမ်ား
တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ ေမြးဖြားရသည့္အေျခအေန၊
ထိုေယာက္်ား ေကၽြးသမွ် ေပးသမွ်သာ စားသုံးရျပီး
ထိုေယာက္်ား၏ အိမ္တြင္းေန၍ ဘာသာျခား
ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားအလယ္၌ မ်က္စိသူငယ္ျဖင့္
ရပ္တည္ေနရသည့္ဘဝသည္ ထိုဗုဒၶဘာသာဝင္
သူငယ္မအဖို႔ "နဴရာ ဝဲစြဲ၊ လဲရာ သူခိုးေထာင္း"
ဆိုေသာ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ျခင္းမက
ေရာက္႐ွိသြားၿပီး မိမိတို႔ကိုးကြယ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာအေပၚ
မည္သို႔ပင္ ယုံၾကည္ကိုးကြယ္မႈ႐ိွပါေစ မတတ္သာသည့္
အဆုံး ဘာသာျခားလင္ေယာက်္ား၏ ကိုးကြယ္သည့္
ဘာသာသို႔ ကူးေျပာင္းလိုက္ရျခင္း ျဖစ္ေပသည္၊၊
တဆက္တည္းပင္ ေမြးဖြားလာေသာ ကေလးမ်ားမွာလည္း ဘာသာျခားလင္ေယာက်္ား၏
ကိုးကြယ္ရာဘာသာ
ေအာက္သို႔ အလိုအေလ်ာက္ေရာက္႐ွိသြားရစၿမဲျဖစ္ပါသည္၊၊
၁၉၅၄-ခုနွစ္ ဥပေဒက ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသီး
အခြင့္အေရးကို ကာကြယ္ေစာင့္ေ႐ွာက္သြားမည္
ဆိုေသာ္လည္း အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္
အေၾကာင္းအရာမ်ားအရ စာ႐ြက္ေပၚတြင္သာ
႐ွိေနေသာ အခြင့္အေရးျဖစ္ပါသည္၊၊
ဘာသာျခားႏွင့္ လက္ထပ္ၿပီးပါက ထိုအမ်ိဳးသမီးငယ္မွာ
ဘာသာျခားျဖစ္သြား၍ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား
ဟူေသာ အေနအထားအဆင့္ပင္ မရ႐ွိနိုင္ေတာ့ပါ၊၊
အင္မတန္ကံေကာင္းမွသာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္
အမ်ိဳးသမီးအျဖစ္ရပ္တည္နိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္၊၊
ထိုသို႔ ရပ္တည္နိုင္သည္ ဆိုေစကာမူ ဘာသာျခား
လင္ေယာက္်ား၏ ကိုးကြယ္ရာဘာသာေရးဥပေဒအရ
တရားဝင္ဇနီးမဟုေတာ့၍ လက္ထပ္မႈ ပ်က္ျပယ္သည့္အခါ
ကြား႐ွင္းျပတ္စဲသည့္အခါ၊ လင္ျဖစ္ေစ မယားျဖစ္ေစ
ကြယ္လြန္သည့္အခါ အေမြဆက္ခံရသည့္အခါ
ပစၥည္းခြဲျခမ္းေရး သားသမီးအုပ္ထိမ္းေရးကိစၥတို႔တြင္
အျငင္းပြားရသည့္ အခါမ်ိဳးမွသာ ထို၁၉၅၄-ခုနွစ္
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရးကို တရားရုံး
အဆင့္ဆင့္ တက္ေရာက္နိုင္ၿပီး ေငြေၾကးအေျမာက္အမ်ား
အကုန္ခံနိုင္သည့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ိဳးသမီးကသာ
ရ႐ွိေကာင္း ရရွိမည္ျဖစ္သည္၊၊
သာမန္လူတန္းစားမ်ားအေနျဖင့္ ထိုအခြင့္အေရးမ်ိဳးကို
မရနိုင္ၾကပါ၊၊ဥပမာအားျဖင့္ ေရာဂါကၽြမ္းမွ
ေဆးေပးရသည့္အခါတြင္ ေရာဂါေပ်ာက္ မေပ်ာက္မသိ ေငြေၾကးအေျမာက္အမ်ားကုန္ၾကမည္ျဖစ္
ရာ
ထိုျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ိဳးသမီးအေနျဖင့္
႐ွာေဖြရန္မျဖစ္နိုင္ေတာ့ပါ၊၊
ထို၁၉၅၄-ခုနွစ္ဥပေဒသည္ ဒုကၡမျဖစ္ေအာင္
ႀကိဳတင္ကာကြယ္သည့္ အမ်ိဳးအစားဥပေဒမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ
ျပႆနာေပါင္းစုံနွင့္ ကူ၍မရ ကယ္၍မရသည့္ ဘဝအေျခအေနမ်ိဳးေရာက္မွသာလွ်င္
ရင္ဆိုင္ရသည့္
ဥပေဒျဖစ္ေနပါသည္၊၊ ထိုဥပေဒမွာ
“ ေပးကာ ေပး၏၊ မရ၊ ေကၽြးကာ ေကၽြး၏ မဝ
"
ဆိုေသာ ဥပေဒမ်ိဳးျဖစ္ပါသည္၊၊
ထိုေၾကာင့္ အမ်ိဳးဘာသာသာသနာေစာင့္ေ႐ွာက္ေရး
အသင္းႀကီး၏ “ မီးမေလာင္ခင္ ႀကိဳတင္တား "၊
“ ေရာဂါမျဖစ္ခင္ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ "ဆိုသည့္
ေဆာင္ပုဒ္တို႔နွင့္ အညီ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးမ်ား
လက္ထပ္ျခင္းဆိုင္ရာ အေရးေပၚဥပေဒမူၾကမ္းကို
သက္ဆိုင္ရာတို႔က ျပဌာန္းေပးပါရန္၊ လက္႐ွိဆိုး႐ြား
လာေသာ ဒုကၡမွလည္း ကင္းေဝးေစရန္၊
အနာဂတ္ပဋိပကၡမ်ား ထပ္မံမေပၚေပါက္ေစရန္၊
ျမန္မာနိုင္ငံအတြင္း႐ွိ ဘာသာေပါင္းစုံနွင့္ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ
ယုံၾကည္စိတ္ခ်စြာျဖင့္ ေနထိုင္နိုင္သည့္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း
ေပၚေပါက္ေစရန္၊ သူ႔စည္း ကိုယ့္စည္းျခား၍
ဘာသာေပါင္းစုံျဖင့္ ေအးခ်မ္းစြာ ေနထိုင္နိုင္ရန္
ရည္႐ြယ္၍ ထိုအမ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒၾကမ္းက္ုိ
အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးေရးအတြက္
သံဃာေတာ္မ်ားက အေမွ်ာ္အျမင္ႀကီးစြာျဖင့္
ေစတနာသန္႔ သန္႔ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္၊၊
(သာကီေသြးဂ်ာနယ္ အတြဲ (၁)၊ အမွတ္ (၅/၆)၊ စာမ်က္နွာ ၃၈)
0 comments:
Post a Comment